Vapa Media

Vapan yrityssafari järjestetään viikon mittaisena lokakuussa 10.-14.10.

Hakemukset otsikolla ”Yrityssafari / Oma nimi” osoitteisiin:
mikko.rummukainen@vapamedia.fi (Asiakkuuspäällikkö)
riku.mattila@vapamedia.fi (Konseptisuunnittelija)

Ihminen viettää kolmanneksen hereilläoloajastaan online.

Yritysten digitaalisen läsnäolon kehittämisestä on tullut tämän vuosikymmenen suuri kysymys markkinoinnissa ja viestinnässä. Kaikki ovat verkossa, mutta mitä siellä pitäisi tehdä?

Vuonna 2010 perustettu Vapa on Suomessa pioneeri digitaalisen sisältömarkkinoinnin alalla.

Vapa auttaa huippubrändejä ja yrityksiä tavoittamaan ja sitouttamaan yleisöä verkossa. Kahden entisen medialaisen, Ida Hakolan ja Ilona Hiilan, perustama toimisto työllistää nyt jo yli 30 sisällön ammattilaista.

Pääprosessit ja näkökulma viestintään

Vapassa viikko alkaa aina yhteisellä aamiaisella ja päättyy perjantaiskumppaan. Välissä tapahtuu taikoja. Alan päätähuimaavan ja kiehtovan kehityksen kokee toimistolla lähietäisyydeltä.

Yksi työntekijöistä palkitaan viikottain mystisellä Bruce Willis –palkinnolla.

Punavuoren toimistolla työskentelee huipputyyppejä, joilta oppii paljon. Taustoja löytyy joka lähtöön: journalismista, mainos-, viestintä- digi- ja mediatoimistoista. Valtsikasta, kauppiksesta, humanistisesta, arkkitehtuurista, muotsikasta, taikista.

Mitä safarillamme pääsee tekemään?

Vapalla yrityssafarilaiset pääsevät hommiin lahjakkaiden sisältöammattilaistemme kanssa. Asiakkuuspäälliköt, konseptisuunnittelijat, AD:t, sisällöntuottajat ja harjoittelijat tulevat tutuksi – samoin videon, valokuvan ja visuaalisuuden ammattilaiset.

Vapa pilotoi Media ry:n kanssa viime vuonna Yrityssafari-konseptia, jonka medialainen Vilja puki sanoiksi täällä.

Yrityssafarilaisena ja sen jälkeen harkkana neljän kuukauden jakson tehnyt Hanna tiivistää safarikokemuksensa näin:

  • Pääsee treenaamaan sisällöntuotantoa ja sometuotantoa
  • Kokemusta konseptoinnista. Oma hyvä idea saatetaan esittää edelleen asiakkaalle
  • Tiimien auttaminen asiakasprojekteissa ja ideoinnissa
  • Toimiston kulttuuriin ja alan ammattilaisiin tutustuminen
  • Kokemusta alasta (CV:en täytettä) ja jalka oven väliin (kaksi viime vuoden yrityssafarilaista sai tänä vuonna Vapalta harjoittelupaikan) ja hyviä kontakteja

Rekrytointiprosessit ja mahdollisuudet edetä harjoittelijan uralta

Vapa Media palkkasi ensimmäisen harjoittelijansa vuonna 2011. Siitä lähtien digitaalisesta viestinnästä ja markkinoinnista kiinnostuneet nuoret tekijät ovat päässeet tekemään, kokemaan ja löytämään itseään ammatillisesti Vapan seinien sisältä.

Näin rekryttiin vuonna 2016.

Vuoden 2017 rekry saa muotonsa syksyn aikana. Se tiedetään jo, että jotain uutta ja mullistavaa on luvassa.

Kokemuksia harjoittelusta

”Omat konseptointi- ja kirjoitustaitoni ovat neljän kuukauden jälkeen aivan uudella tasolla kuin mitä ne ennen harjoittelua olivat. Harjoittelun jälkeen repussa on iso läjä työkokemusta, inspiroivien esimiesten kannustuspuheita ja uusia ihania työkavereita!”

– Hanna Schneider, #Vapanharkka2016

”Vapan harkka pääsee työskentelemään aitoon markkinointiviestinnän ympäristöön, tekemään töitä huippuammattilaisten kanssa, luomaan konsepteja ja kehittämään sisällöntuotantotaitojaan innovatiivisessa ympäristössä. Neljään kuukauteen saa mahdutettua yllättävän paljon! Tänne haluaa jokainen alan töistä haaveileva.”

– Ida Rantala, #Vapanharkka2016

”Harkka Vapalla on enemmän kuin mahdollisuus tehdä oikeita töitä oikeiden ammattilaisten kanssa. Neljässä kuukaudessa hankin paitsi uusia taitoja ja skumppatoleranssia, opin itsestäni työntekijänä ja vahvistin käsitystä omista uratavoitteista. Se oli paikoin vaativaakin, mutta ennen kaikkea hauskaa.”

– Janne Simojoki, #Vapanharkka2016